Om vitvarorna tex. micro, ugn, frys går sönder!
Observera detta!
Felet kan innebära att delar av uttag och belysning inte fungerar.
Säkringen löser ut i klädkammaren samt att säkringen (16 A) , som sitter i trapphuset, går!
Nyckeln som går till lägenheten passar också till skåpen i trapphuset och du kan själv åtgärda felet.
Vid frågor prata med någon av medlemmarna i föreningens tekniska grupp.
Skanna och ansök om medlemsskap i vår låsta facebookgrupp.
Välkomstbrev till nya medlemmar
Varmt välkommen till bostadsrättsföreningen Älvsbacka Park Att bo i bostadsrätt innebär att vi tillsammans äger och förvaltar husen där vi bor, och tillsammans gör vi vårt boende ännu mer trivsamt. Viktig Information, regler och rutiner finner du på hemsidan https://www.brfalvsbackapark.se/index.php/hem, som uppdateras kontinuerligt.
Ansök gärna om medlemskap på vår Facebooksida, som är låst för våra BRFmedlemmar. https://www.facebook.com/groups/3813942319
Här kan du också hitta bra information om din lägenhet tex. information om vart du vänder dig för a) felanmälan b) bredband och TV c) nyckelhantering mm.
I våra lägenheter finns en så kallad ”lägenhetspärm”, en pärm med skötselråd för inredning och utrustning mm.
Styrelsen sammanträder ungefär en gång per månad så om du/ni undrar över något, vill framföra synpunkter eller har förbättringsförslag så får ni gärna mejla oss på
Om och tillbyggnader av uteplatsen kräver styrelsens godkännande.
Garage och parkering
Det finns ett antal garageplatser och parkeringsplatser för uthyrning. Nordvestor förvaltning AB sköter kölista till P-plats/Carport. Mer information hittar du på vår hemsida.
Avgift
Till föreningen betalas en månadsavgift som fastställs av styrelsen. Avgiften ska täcka räntor och amorteringar, värmeförbrukning, förbrukning av vatten, avfallshantering, skötsel och underhåll av fastigheten. Om vi medlemmar exempelvis slarvar med att sortera avfall så påverkar det i slutändan månadsavgiften.
Bostadsrättsförsäkring är tecknad av BRF Älvsbacka Park.
Du som bostadsrättsinnehavaren bör dock teckna vanlig hemförsäkring.
Trivselregler
Skaka inte mattor, dukar, sängkläder eller dylikt från fönster eller balkong!
Rökning på balkongerna undanbedes!
Källsortera dina sopor i soprummet enligt uppsatta skyltar. Där finns behållare för kompost, wellpapp, brännbart, glas, metall, plast, batterier, småelektronik och ljuskällor. Skrymmande kartonger såsom flyttkartonger och större emballage transporteras till närmaste återvinningscentral.
OBS! Dokumentet kommer att uppdateras och beslutas av styrelsen i oktober.
Viktigt att tänka på om/när du flyttar in/ut:
1. Ta kontakt med förvaltaren och styrelsen!
För att allt skall flyta på så bra som möjligt och inga otrevliga överraskningar skall uppstå är det bra att ta kontakt med föreningens förvaltare och även med styrelsen. Detta för att se så att alla mellanhavanden är reglerade och att eventuella avtal och nycklar till kringliggande gemensamhetslokaler är återlämnade.
2. Säg upp avtal i tid!
Om det finns avtal så som p-plats, carport, hushållsel eller motsvarande har dessa ofta en uppsägningstid och uppsägningen sker inte per automatik vid försäljningen.
Hur säger jag upp mitt abonnemang?
För att avsluta din/dina tjänster hos Sappa behöver du ringa oss på 0774–444 744. Öppettider för uppsägning och nedgraderingar är vardagar 9–17, helger stängt. Det beror på att dina abonnemang kan vara beroende av varandra, eller påverka dina övriga tjänster.
4. Flytta abonnemang och adressändra?
Glöm inte att flytta posten och att flytta med de abonnemang som skall behållas.
5. Nyckelhantering!
Tre lägenhetsnycklar lämnades ut till varje lägenhetsinnehavare vid första inflyttningen i fastigheterna, nycklar märkta med löpnummer 1, 2 eller 3.
Ett antal lägenhetsinnehavare har dessutom rekvirerat extra nycklar, som då har löpnummer 4, 5, osv.
Lägenhetsinnehavare som hyr förråd i Carport/ eller elstolpe för motorvärmare har erhållit två ytterligare nycklar. De är märkta med ”CAR” plus ett löpnummer.
Exempel: CAR 17, Car 18
Vid försäljning av lägenheten skall innehavaren överlämna samtliga lägenhetsnycklar till den nya innehavaren.
De två CAR-nycklarna återlämnas däremot till Nordvestor.
Om en lägenhetsnyckel tappats bort:
OBS!
Lägenhetsinnehavaren ska byta ut lägenhetens låscylinder direkt. Låscylinder beställs genom att begära en rekvisition hos Nordvestor, för inköp av ny cylinder från Valters lås och betalas av lägenhetsinnehavaren.
Årsmöte
En gång per år har vi årsmöte. Årsmötet äger rum i maj. På årsmötet går vi igenom föreningens ekonomi, planerade projekt, väljer styrelse, etc. Till årsmötet kan alla medlemmar lämna motioner vilka sedan behandlas på stämman. Varje lägenhet har en röst.
Välkommen!
Styrelsen BRF Älvsbacka Park
Fredag 15 september kl 17.00
träffas vi för att käka surströmming i carporten mellan hus C och D.
Var och en tar med sig sin mat, plus eget bord och stolar.
Vi sätter ut gästlägenhetens två långbord och balkongmöbler. Plats för ca 16 pers.
Välkommen till trivseln och gemenskapen!
önskar
Fest o Cafe´-gruppen
Du, som är över 67 år har möjlighet att få gratis servicetjänster utförda av Solkrafts Fixarmalte och Fixarmärta. Det gäller inomhusjobb som att hänga upp gardiner och tavlor, torka ovanpå höga skåp, byte eller rengöring av lampor.
När man blir äldre ökar risken att falla och skada sig. För att förebygga detta kan medborgare 67 år och äldre beställa tjänster av Fixarmalte och Fixarmärta som åker ut i hemmen och hjälper till exempelvis med att byta lampor, rengöra ovanpå skåp eller byta gardiner.
Vi vill att du som bokar tjänster av Fixarmalte och Fixarmärta är vaccinerad mot Covid -19 och fri från förkylningssymtom.
Beställ genom att ringa kundtjänst på telefon 0910-73 50 00 och tryck 1 för att komma till Socialt stöd och omsorg.